Приховані наслідки втрати зубів

Метою сучасної стоматології є відновлення нормальної функції, комфорту, естетики, мови і здоров’я людей, які мають відсутні зуби. З огляду на те, що населення зростає і старіє, все більше число людей в даний час страждають від втрати зубів. Однак, чим більше зубів втрачено, тим складнішою є задача їх відновлення. В результаті тривалих досліджень, покращення діагностичних інструментів та інноваційного лікування, передбачуваний успіх тепер реальний навіть в складних стоматологічних ситуаціях.

Приховані наслідки втрати зубів

Найбільш видимим і очевидним наслідком втрати зуба є погіршення естетики. Ваш зовнішній вигляд впливає на те, як Ви почуваєте себе психологічно, як Вас сприймають інші люди. Проте, на відміну від чітко видимої прогалини між зубами, є наслідки, які розвиваються протягом тривалого часу.

Вірите чи ні, але основною проблемою втрати зубів є не зуби, а кісткова тканина довкола зубів. Для підтримки форми і щільності кістка потребує постійної стимуляції зі сторони зубів. Зуби роблять сотні контактів між собою на протязі всього дня. Навантаження через періодонтальну зв’язку (“peri” – навколо, “odont” – зуб) передається на кісткову тканину і змушує її постійно оновлюватись.

Після втрати зуба, відсутність стимуляції викликає втрату альвеолярної кістки – її зовнішньої ширини, потім висоти, і в кінцевому рахунку об’єму кісткової тканини. Протягом першого року кістка втрачає 25% своєї ширини, зниження висоти сягає 4 міліметрів протягом наступних кількох років.

З втратою ширини і висоти кістки, тканини ясен також зменшуються. Як наслідок, послаблюються можливості жування і мови. Чим більша втрата зубів, тим більша втрата функції зубощелепної системи. З часом це призводить до серйозних естетичних і фунціональних проблем, особливо в повністю беззубих пацієнтів.

втрати зубів втрати зубів втрати зубів втрати зубів

Коллапс прикусу виникає при втраті всього кількох кутніх зубів, що утримують висоту прикусу. Із зменшенням висоти прикусу посилюється стирання передніх зубів, так як вони не призначені для пережовування їжі, а тільки для її утримання і відкушування. Як наслідок перенавантаження передніх зубів з’являються треми (проміжки між зубами), зуби “роз’їжджаються”.

Процес не зупиняється тільки на зубах, кістці та яснах. При значній втраті зубів зменшується висота нижньої третини обличчя (від нижнього краю носа до підборіддя). Щоки без підтримки зубів западають, губи провисають, носогубні складки стають виразнішими.

Які зуби видаляються першими найчастіше?

За статистикою, найчастіше першими видаляються кутні зуби. З них “найпопулярнішими” є перші моляри (6-ті за порядком). Це перші постійні зуби, які не змінюють молочні, а виростають за ними в 6ти річному віці. Часто батьки нехтують цими зубами у своїх дітей, плутаючи їх з тимчасовими (молочними), внаслідок чого часто ще до повноліття ці зуби залишаються без нервів або видаляються.

Які сучасні методики зупинки втрати зубів?

Для відновлення втрачених зубів “від кореня” сучасна стоматологія використовує метод імплантації. Зубні імпланти відновлюють втрачені зуби, попереджують втрату кісткової тканини і перенавантаження сусідніх зубів, зупиняють подальшу втрату зубів.

Дізнатись більше про наслідки втрати зубів Ви можете на консультації в нашому медичному центрі. Для отримання консультації заповніть, будь-ласка, контактну форму або зателефонуйте (Контакти медичного центру “Корал”)